Monday, September 07, 2009

Джим Роджерс: доллару хана (Hebrew, Russian, English)


אני כותב פה רק
Highligts
אני מציע בחום לקרוא לפחות את הכתבה הראשונה בשלמות.

יש לי בבלוג רעיונות שלו באנגלית קצת ישנים אומנם.





גורו ההשקעות האמריקאי: "הדולר גמור"

"בשנתיים הבאות, 2010–2011, יתרחש בשווקים תיקון ותוכניות החילוץ יתפוגגו. כשזה יקרה, הבעיות יתחילו מחדש והעולם יוריד הילוך. הבעיה האמיתית לא נעלמה"

"בטווח הארוך הדולר האמריקאי גמור" ... "מה שארצות הברית עושה צפוי להוביל לאסון. זו המדינה בעלת החוב הגדול ביותר בעולם, וחובותיה רק הולכים וגדלים".

רוג'רס משוכנע שהדולר האמריקאי נהפך ליותר ויותר פגיע. "הדולר האמריקאי הולך לאבד את מקומו כמטבע הסחר המוביל בעולם. זה יקרה לאורך זמן. לא בשבוע הבא או בחודש הבא, וייתכן גם שנראה ראלי של הדולר בטווח הקצר מאוד".

...הרע מכל עוד לפנינו

...
רוג'רס: "חברות רבות יגיעו לחדלות פירעון. ייתכן שגם מדינות יגיעו למצב של חדלות פירעון. חוסר האיזון בשווקים עדיין קיים. צפוי משבר עולמי גם בתחום המטבעות...

...
בארצות הברית חושבים בטעות שאפשר לפתור בעיות של חוב עבר אדיר וצריכה גבוהה באמצעות חוב גדול יותר ועידוד נוסף של צריכה. זה מצב לא נורמלי".
...

...רוג'רס: "הבועה הגדולה מתפתחת בשוק איגרות החוב של ממשלת ארצות הברית. אני לא יכול לתאר לעצמי מצב שמישהו מוכן להלוות כסף לממשלת ארצות הברית לטווח ארוך של 30 שנה, למשל. לא מסוגל להאמין שמישהו יעשה דבר כזה... כאשר הבועה תתפוצץ ייפגעו גופים רבים".
...
...
רוג'רס: "השנה זרמו לשווקים כמויות אדירות של כסף ממשלתי, וזה היה הראלי של החודשים האחרונים, שבא לידי ביטוי גם בצריכה עולמית מוגברת. אין לי ספק ש־2009 מוצלחת יותר מ־2008, אבל בשנתיים הבאות, 2010–2011, יתרחש בשווקים תיקון, לצד התפוגגות אפקט תוכניות התמריצים העולמיות. כשזה יקרה, הבעיות יתחילו מחדש, העולם יוריד הילוך. מה שממשלות העולם עשו עד עכשיו שקול להדבקת פלסטר קטן על פצע עמוק. הבעיה האמיתית לא נעלמה".


רוג'רס... "המרכז הפיננסי העולמי עובר מהמערב לדרום־מזרח אסיה. ככל שממשלות המערב, דוגמת ממשלת בריטניה, מקשיחות את הרגולציה, יותר משקיעים מעבירים את כספם למזרח הרחוק, שם השווקים חופשיים יותר ופתוחים יותר. הכסף הגדול זורם לסינגפור, להונג קונג, לסין, לקוריאה ולטייוואן. הנושים הגדולים ביותר בעולם הם מדינות המערב, והן נמצאות עמוק בחובות שלהן". לדברי רוג'רס, "ככל שארצות הברית מחוקקת יותר מגבלות רגולטוריות, כך היא מעבירה בפועל את שוק ההנפקות הציבוריות הראשונות למזרח הרחוק. שם העתיד, כי היסטורית, יחסי הכוחות בעולם תמיד נוטים למקומות שבהם נמצא הכסף הגדול. מי שרוצה לחנך את ילדיו להצליח, שילמד אותם לדבר סינית".
...



http://www.calcalist.co.il/markets/articles/0,7340,L-3360050,00.html
http://www.calcalist.co.il/markets/articles/0,7340,L-3178624,00.html

Краткий перевод: Джим Роджерс говорит, что из-за большого долга США доллару хана. Это не случится завтра или на следующей неделе, но он перестанет быть основной торговой валютой... 2010-2011 будут очень тяжёлыми... Существующие якобы улучшение вызвано программами стимулирования правительств... Худшее ещё впереди... США и многие другие страны обанкротятся как Исландия и страны Балтии... Новые правила регулирования рынка в США выталкивают инвесторов оттуда. В последнем абзаце, Рождерс, припевает свою любимую песенку, что будущие в странах Юго-Восточной Азии, туда перейдёт центр влияния и он советует учит детей китайскому языку. Сам Роджерс с семьёй живёт в Сингапуре.

Jim Rogers





No comments:

Post a Comment