Sunday, November 28, 2010

Шломо Маоз: взгляд на мировую экономику (Hebrew, Russian)



שלמה מעוז, כלכלן בכיר וחבר דירקטוריון דיסקונט חיתום והנפקות, מאמין כי "בברזיל ישנה צמיחה חזקה, בסין יש בועה, בהודו הצמיחה היא מקומית ורוסיה היא השקעה רק לבעלי לב חזק. מדינות ה-
BRIC
מעניינות כי הן מייצרות רבע מהתוצר העולמי, ואירופה מלאה בשיכורים ועובדים זרים"...



למטה יש המשך.
Ниже есть продолжение.




לדבריו, "ברזיל למשל היא מעצמה, יש לה מחצבים, יערות, תעשיית סויה, חיטה ונפט (המאגר בברזיל מהווה את הגילוי הגדול ביותר מאז מפרץ מקסיקו). חוזקה של ברזיל לעומת סין היא בהיותה מבוזרת. המדינה מייצאת לצפון ודרום אמריקה, יש לה שוק גדול בקנדה, וסחורותיה נשלחות אף לסין ולהודו. בנוסף, במדינה זו נוצר מעמד ביניים שלא היה קיים שם בעבר".

על הודו אמר מעוז: "הודו לא רצתה מלכתחילה להיות חלק מהתחרות של הגלובליזציה, עם זאת מסתמן כי הצמיחה בהודו מואצת, וכנראה שהמדינה תצמח השנה ב-9.7%. הבעיה בהודו היא תשתיות. אובמה זיהה בעיה זו, ובשנים הקרובות ארה"ב תשקיע במדינה. הודו עצמה עומדת להשקיע סכום של 700 מיליארד דולר בתשתיות ובבניית בתים. בעיה נוספת בהודו היא שיתוף פעולה. אפילו לאחר חתימה, שותף הודי יכול להפיל את ההסכם ולהתחיל במשא ומתן מחודש", מסביר מעוז.

"אל מול מדינות כמו הודו וברזיל אשר צומחות בקצב גבוה, אני מאמין כי גוש היורו לא יצמח אפילו ב-1% בשנה הבאה, אירופה קפואה והיא במובן מסוים 'נכבשה' על ידי הגרמנים. דרום מזרח אסיה היא כיום אירופה החדשה. האזור מאופיין בכוח צריכה אדיר. דבר זה שומר על רמות האינפלציה, שהרי הדפסת הכסף נמצאת ברמה שלא היתה כמותה אפילו בתקופת ההיפר אינפלציה שליוותה את מלחמת העולם ה-2. כושר הייצור בסין הוא עצום, והזרים שרואים שם הזדמנויות משקיעים מדי שבוע בסין כ-1.9 מיליארד דולר", אמר.

לדברי מעוז, המשק הישראלי נמצא בשלב נהדר ונהנה מכלכלה בריאה. ניתנים מענקים למחקר ופיתוח העולים על מאות מיליוני שקלים מדי שנה, וחברות ישראליות רבות מתפתחות ואף עושות אקזיטים. אך דבר זה, לדבריו, יוצר נקודה בעייתית: "'המחלה ההולנדית' עלולה להפעיל לחצים של ייסוף על השקל. גילויי הנפט והגז בים התיכון בגבולות ישראל, אף היא תורמת לכך". עם זאת מעוז רואה בפיתוח בינלאומי מקור חשוב לפיתוח הכלכלה.
...



http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=yf20101109_17294&layer=hp

Краткий перевод: В Китае - пузырь, в Европе - пьяницы и иностранные рабочие, Бразилия - имеет диверсифицированную экономику, в Индии - проблема с инфраструктурой.

No comments:

Post a Comment