Monday, August 22, 2011

"אנשים הולכים עם הילדים לפארק, ובמקום לשחק בודקים אימיילים" (Hebrew)



...
יש מעט מאוד התנגדות לכך שרובוטים יטפלו בקשישים, או ישמשו כמורים. יש כל כך הרבה עבודות שאין בהן תחליף לבן אדם, שמבין את המשמעות של מערכות יחסים, אבל אנחנו מוכנים לוותר על האספקט הזה...
...

"כשאני אומרת גמור אני מתכוונת שכשאנחנו עם הרובוטים האלו, אנחנו פגיעים רגשית ורוצים את תשומת הלב שלהם. כשאנחנו פגיעים ורוצים לקבל חיבה ממישהו שלא יכול להרגיש חיבה, זה לא טוב - וזה בדיוק המקום שבו אנחנו נמצאים עכשיו".

למה זו בעיה?

"אשה קשישה סיפרה לי שאיבדה את בעלה ושאיבדה את הבן שלה במלחמה, והרובוט שמטפל בה מעמיד פנים שאכפת לו. בעיניי זה נורא. הקשישה מנסה למצוא משמעות לחיים שלה בעזרת יצור שלא יודע מה זה חיים. הוא מתוכנת להגיד 'אני מצטער' כשהוא שומע את המילה 'מוות', אבל הוא לא יודע מה זה מוות ולא יודע מה זה חיים".


אם אותה קשישה מרגישה טוב יותר, מה הנזק כאן?

"לא. היא צריכה לקבל בן אדם. מגיעה לנו האפשרות לדבר עם אנשים אחרים על משמעות החיים. כשאתה מדבר על ילד שמת, מגיע לך לדבר עם בן אדם אמיתי. רובוטים יכולים לעשות עבורנו דברים, אבל הם לא יכולים להיות במערכות יחסים איתנו. אם לרובוטים אין חיים אנושיים, הם לא יכולים להבין מה המשמעות של להיות אנושי. זה לא אומר שהם לא יכולים לבצע מטלות בבית ולעזור לזקנים בחיי היומיום".



הכתה המלאה
http://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3515745,00.html

No comments:

Post a Comment