Monday, October 03, 2011

Об угрозах банковской системе Израиля (Hebrew, Russian)



...
ההשוואה למשבר הקודם מעוררת גם היא כמה תמיהות בנוגע לבנקים הישראליים. המרווחים במארס 2009, רגע לפני שהחלה ההתאוששות בשווקים, היו גבוהים לאין ערוך בהשוואה לרמתם כיום
...
המרווחים של היום מול המרווחים של אז וההשוואה העולמית מעלים כמה ספקות בנוגע למחירים ולתשואות של האג"ח של הבנקים כיום. אם הירידות החדות באג"ח הקונצרניות אכן מגלמות הידרדרות משמעותית הצפויה במצב המשק והחברות - הנחה שאיננו שותפים לה - הרי שהאג"ח של הבנקים צפויות לספוג מכה קשה. הסיבה לכך היא שתרחיש בלהות כזה טומן בחובו גל פשיטות רגל במגזר העסקי, קשיים של חברות לפרוע הלוואות ואג"ח, ולפיכך יידרשו הבנקים לבצע הפרשות גדולות.

אם לא די בכך, בתסריט כזה הפגיעה בבנקים צפויה להגיע מכיוונים נוספים. בימים האחרונים פורסם כי היקף המשכנתאות של הציבור הגיע לשיא של 253 מיליארד שקל, ואם אכן הכלכלה נמצאת על סף הידרדרות ניכרת, סביר להניח שרבים יתקשו בתשלומי המשכנאות, ומחירי הדיור, שככל הנראה החלו כבר לרדת בחודשים האחרונים, יירדו בחדות בתוך כמה חודשים. מגמה שכזאת תפגע אנושות בתיקי המשכנתאות של הבנקים, שהיו אחד הגורמים לצמיחה הנאה שלהם בשנים האחרונות.

איננו צופים תרחיש בלהות כזה, אבל גם בתרחיש ההפוך איננו רואים עדנה לאג"ח של הבנקים. אנו מעריכים כי במקרים רבים מאוד, אג"ח של חברות רבות רשמו בחודשים האחרונים ירידות חדות מדי וכשהשוק יתאושש, הן צפויות לתיקון חד שיביא לעליית מחירים ניכרת ולירידת תשואות. במצב כזה, סביר להניח שהתשואה למשקיע באג"ח של הבנקים תהיה נמוכה יותר, שכן הן יירדו פחות, ולפיכך צפויות לרשום תיקונים קטנים יותר.
...



http://www.themarker.com/markets/1.1488003

Краткий перевод: В случае углубления кризиса пострадают банки. В частности, повыситься невозврат ипотеки (машканты).

No comments:

Post a Comment