Tuesday, November 15, 2011

1300 עובדים פוטרו במשק מאז הקיץ; לא נרשמה האטה בגיוסי עובדים (Hebrew)

Форматирование моё.



יותר מ-1,300 איש פוטרו במשק בארבעת החודשים האחרונים - כך עולה מבדיקת
TheMarker
שנערכה בחברות פרסום, מדיה, היי-טק, מפעלי מזון ובתי השקעות.

ואולם קשה להצביע על מיתון מתקרב כעילה לפיטורים בחברות, בהתחשב במספרם המצומצם יחסית של המפוטרים לעומת מספר המועסקים - כ-3 מיליון.
...




Ниже есть продолжение.




מספר השכירים בתעשייה בתקופה הנסקרת נמוך בכ-2.2% בהשוואה לרבע הראשון של 2008 - ערב המשבר ובטרם החלו הפיטורים בתעשייה.
..
דניאל דורון, מנהל המרכז הישראלי לקידום חברתי וכלכלי, סבור כי אי אפשר לנתק את המשק הישראלי מאירופה, המצויה במשבר כלכלי חריף. לכן הוא רואה בגלי הפיטורים שיצאו לדרך "טפטופים שעלולים להיהפך למבול. ישראל היא תלוית יצוא: מחצית מהתוצר הלאומי של ישראל מקורו ביצוא. מה יקרה כשהוא יתכווץ ב-20%-30%, כפי שקרה ב-2008?"

דורון סייג ואמר כי "יכול להיות שיש גם פיטורים אקראיים, וצריך לבחון כל מקרה לגופו. אבל ככלל, הכלכלה הישראלית פגיעה מאוד. אני לא מבין איך אנשים לא רואים שהעולם צועד לקראת התמוטטות כלכלית חריפה ביותר, שתוביל לכך שהלקוחות של ישראל ייהפכו לעניים יותר והתחרות בשווקים תיהפך לקשה יותר. זה כמו מכונית שדוהרת לכיווננו עם כל האורות דולקים".
...
האם חברות ההשמה שמות לב לשינויים בביקוש לעובדים? גם כאן הרשמים מגוונים. לדברי פול צוקר, מנכ"לית חברת ההשמה נישה, המתמקדת בהשמה במקצועות טכנולוגיים, לא מורגש שינוי של ממש באווירה. מלבד בתחום שוק ההון, שבו החלו פיטורים של עשרות עובדים בחברות כמו תמיר פישמן וכלל פיננסים, וגם אין בו דרישה לעובדים חדשים - הביקוש בשאר התחומים הוא כבימים כתיקונם.
...
גם במנפאואר מציינים כי הם לא רואים סימנים של מיתון. "על אף ההאטה במשק, אנחנו עדיין לא רואים עצירה בגיוסים בסקטורים השונים", אמרה אורנה סגל, מנכ"לית מנפאואר ישראל.
...
ארגונים רבים נערכים לפיטורים. הסימן המובהק לכך הוא העובדה שהאורות בחדרי ההנהלה דולקים בשעות הערב המאוחרות. מתקיימים שם דיונים פנימיים בנוגע לפיטורים או חבילות פרישה שיוצעו לעובדים
...




http://www.themarker.com/career/1.1566550

No comments:

Post a Comment