Sunday, December 18, 2016

СМИ: Путин может помешать Израилю уничтожить режим Асада (Russian, Hebrew)

В случае войны с Хизбаллой и Ираном еврейское государство может нанести мощный удар по Сирии.

Об этом заявил высокопоставленный израильский военный источник в интервью «Аль-Монитор». В то же время, признает источник, Израилю будет крайне затруднительно действовать против режима Асада, в случае, если Кремль скажет Иерусалиму твердое «нет».

В этом случае Израилю придется прислушаться к мнению России, учитывая мощную российскую группировку в Сирии. Такое развитие событий помешает ЦАХАЛу с максимальной быстротой завершить военные действия на северном фронте.

יש המשך למטה.
Ниже есть продолжение.

מהו החיסרון במעורבות וההובלה הרוסית בזירה, שאלתי את הגורם הביטחוני הבכיר, והוא ענה: "ההשפעה החיובית שלהם על קבלת ההחלטות, קצב האירועים והסיכוי להתדרדר למלחמה, יכולה להפוך בן לילה להשפעה שלילית אם וכאשר תפרוץ התלקחות בינינו לבין חיזבאללה", אמר, "לישראל יש כמה מנופים אסטרטגיים על איראן, שמנהלת את חיזבאללה, והחשוב שבהם היא היכולת שלנו להנחית בקלות יחסית מכות מוות על המשטר הסורי במצבו הנוכחי. במסגרת ארגז הכלים שלנו ליום פקודה, נמצאת גם האפשרות לגבות מחיר מיידי וקטלני ממשטר אסד אם וכאשר יפרוץ עימות מול איראן וחיזבאללה. סביר להניח שבעימות כזה הסורים יושיטו עזרה כזו או אחרת לחיזבאללה וישראל אמורה להגיב במהירות. במצב בו הרוסים נמצאים פיסית בסוריה ומושקעים עד צוואר באסד, ספק רב אם הם יניחו לנו לפעול בדרך כזו. מדובר בשינוי מהותי מאוד של האפשרויות שלנו. כשהרוסים יגידו לנו 'לא', יהיה קשה מאוד לא להתיישר ולוותר על האופציה הזו, שהיא קריטית ליכולת של ישראל לסיים עימות צפוני במהירות מקסימלית ומינימום נזק".

במילים אחרות, הגורם הישראלי הביטחוני חושש כי הנוכחות הרוסית בסוריה מוציאה למעשה את סוריה ממפת ההזדמנויות המבצעיות שישראל הכינה ליום פקודה. בצה"ל מעריכים שיום פקודה כזה לא יתממש בקרוב וכי הסיכוי שאיראן תיתן לחיזבאללה הוראה להצית את החזית במצב הנוכחי אינם גבוהים. יחד עם זאת, ברור כי הזירה יכולה להתלקח תוך שניות לאור הנפיצות הגבוהה של המצב והנסיבות בשטח. הנוכחות הרוסית באזור אמורה, מצד אחד, לרסן התלקחויות כאלה, אבל עלולה, מצד שני, לייצר מצב לא פשוט עבור ישראל אם אכן תפרוץ התלקחות מהסוג הזה. בישראל מודעים למצב החדש ומנסים לאתר חלופות מבצעיות ופתרונות יצירתיים.

http://www.al-monitor.com/pulse/iw/contents/articles/originals/2016/12/israel-russia-syria-iran-war-fighter-jets-idf.html
http://cursorinfo.co.il/news/novosti1/2016/12/18/putin-mozhet-pomeshat-izrailyu-unichtozhit-rezhim-asada/

No comments:

Post a Comment