Sunday, July 08, 2018

עליבאבא השיקה קופירייטר AI שכותב 20 אלף שורות טקסט בשנייה (Hebrew)

Заметка полностью.

ענקית הסחר הסינית הציגה מערכת AI שקוראת ומנתחת מיליוני מודעות טקסט ויוצרת מודעות חדשות בשבריר שנייה. לקוחות כבר יש והמודעות אפילו עברו בהצלחה את מבחן טיורינג המפורסם


יש המשך למטה.
Ниже есть продолжение.

מרות התדמית הזוהרת, מקצוע הקופירייטר הוא אחד מהשוחקים והקשים ביותר בתחום השיווק והפרסום. מול הרצון לחדש ולהפתיע עם פרסומות יצירתיות ומשכנעות במיוחד נתקל הקופירייטר בחסמים יצירתיים, לקוחות תובעניים ולוחות זמנים קצרים במיוחד. האם יכול להיות שהמקצוע עומד עכשיו מול איום חדש?

הלקוח יכול לבחור את סגנון הטקסט
Alimama, זרוע השיווק הדיגיטלי של ענקית הקמעונאות הסינית עליבאבא, חשפה כלי קופירייטינג חדש מבוסס AI. קופירייטר ה-AI החדש סורק ומנתח את מאגרי המידע והטקסט העצומים של אתרי הסחר השונים שבקבוצה דוגמת Tmall ו-Taobao. בעזרת NLP (עיבוד שפה טבעית) ולמידה עמוקה – יוצר קופירייטר ה-AI טקסט שיווקי (“הקופי”) שמתאים למוצר.

כמובן שהיתרון הבולט של הקופירייטר הדיגיטלי – בהשוואה לאנושי – הוא קצב העבודה שלו. על פי Alimama, הקופירייטר ה-AI יכול לייצר עד 20 אלף שורות טקסט בשנייה. אבל אם ניתן לחשוב שמדובר בטקסט עילג נוסח גוגל טרנסלייט, כנראה שנכונה לנו הפתעה, משום שהטכנולוגיה של החברה עברה בהצלחה את מבחן טיורינג לבינה מלאכותית.

הכלי החדש כבר אומץ על ידי מספר מותגים גדולים ביניהם רשתות האופנה Esprit ו-Dickies. בין האפשרויות שעמדות לרשות הלקוחות ניתן למנות קביעת אורך הטקסט ואפילו את טון הטקסט, כלומר האם הוא צריך להיות מבצעי (Hard sell בשפת הפרסום), יותר כייפי, פואטי, מחמם לב או תועלתני.

יותר ממיליון חשיפות ביום

מודעות שיצר הכלי החדש כבר זוכות למיליון חשיפות ביום באתרי הקבוצה השונים כמו Taobao, Tmall, Mei.com ו-1688 והכלי החדש מצטרף לכלי העיצוב הרספונסיבי של החברה, שמאפשר ללקוחות לייצר באנרים משלהם מבלי לדעת דבר בעיצוב.
עוד לא איום של ממש על הקופירייטרים

עם זאת, חשוב לזכור שמדובר בעיקר בשורות טקסט למודעות מכירה, משימה טכנית בעיקרה שלא דורשת יותר מדי יצירתיות. לפחות בעתיד הנראה לעין, אנחנו עדיין לא רואים כיצד AI, מורכב ככל שיהיה, יוכל לייצר קמפיינים יצירתיים חוצי מדיה וקהלים, שיכולים לשנות דעת קהל או מהלכים שמאפיינים פרסום מודרני.

https://www.geektime.co.il/alibaba-ai-copywriter/

No comments:

Post a Comment