Wednesday, June 19, 2019

Libra (Hebrew)

זה לא כסף ממשלתי רגיל, וזה גם לא ביטקוין או אתר. זה איפשהו באמצע הדרך בין שניהם. העסק נשלט ממקום מרכזי, ומגובה בנכסים אמיתיים (מעניין: נכס הבסיס הזה די מגוון. לא מדובר רק על דולרים, אלא על פיזור גולבלי יותר)


יש המשך למטה.
Ниже есть продолжение.

בואו נדבר על ליברה, המטבע החדש של פייסבוק.

מה זה בכלל? על פני השטח, ביום הראשון תקבלו ארנק אלקטרוני (כמו ביט, ופפר ופייבוקס) שעובד עם מטבע חדש שנקרא ליברה.

מכיון שזה יותקן מיד בתוך וואטסאפ ומסנג׳ר, זה יגיע לידיים של מליארד אנשים בבת אחת.

אם נגיד אתם עובדים בארץ, ורוצים להעביר כסף למשפחה בפיליפינים, תוכלו לעשות את זה בשנייה מהוואטסאפ ובלי עמלות. אם הכל יצליח, גם האיש במכולת וגם הספר והמאמן כושר יסכימו שתשלמו להם בליברה, ותיאורטית לא תצטרכו להחליף את זה לשקלים או דולרים, לא תשלמו עמלות ובסוף לא תצטרכו חשבון בנק. אם זה יצליח. ונראה שזה יצליח בגדול.

מתחת לפני השטח קורה הרבה יותר:

-קודם כל, זה לא כסף ממשלתי רגיל, וזה גם לא ביטקוין או אתר. זה איפשהו באמצע הדרך בין שניהם. העסק נשלט ממקום מרכזי, ומגובה בנכסים אמיתיים (מעניין: נכס הבסיס הזה די מגוון. לא מדובר רק על דולרים, אלא על פיזור גולבלי יותר).

אז לא מדובר על חלום הקריפטו הגדול. מצד שני, המספרים העצומים, עם הכח של פייסבוק (והשותפות שהיא מגייסת) לתת גיבוי למטבע החדש ולהילחם עליו מול המוסדות הישנים - שבודאי לא רואים התפתחות כזו בעין יפה -הולכת לקחת המון אנשים, מאות מליונים, צעד אחד קדימה לעבר כלכלה מבוזרת. וזה דבר טוב.

לא מן הנמנע שעם הזמן המטבע יצבור תנופה ויתנתק מנכס הבסיס והריכוזיות. (ובואו, לא פחות סביר שיקרה גם להיפך).

ופרטיות? פייסבוק מבטיחה לא לערב בין הרשת הפיננסית לרשת החברתית. אבל גם פייסבוק, וגם רוב השותפות שגייסה, הן לא חברות עם מוניטין חיובי בתחום, נאמר בעדינות.

מה אתם חושבים?

והשורה התחתונה: האם לקנות היום מניות של פייסבוק?

--

ועוד משהו: האם פייסבוק עומדת בעצם להפוך למדינה ללא טריטוריה?

https://www.facebook.com/groups/1742464739390368/permalink/2083987798571392/

No comments:

Post a Comment