Wednesday, October 07, 2009

Generation Y (Hebrew)




מדוע יותר ויותר מנכ"לים מתקשים לסמן את מנהלי המחר? חברות בינלאומיות כבר מצאו את התשובה: בני דור ה-Y פשוט לא מוכנים לשחק לפי הכללים. ואם שוק העבודה לא יתגמש, בעוד כמה שנים כיסאות המנכ"ל יישארו ריקים


בני דור ה-Y הם עולם בפני עצמו. הם לא מסורים בקיצוניות לארגון כמו הבייבי בומרס (הוריהם ), אבל גם מדור ה-X הם נבדלים. הם גדלו בעולם מקוון, חסר גבולות, רב תחומי, רב משתתפים, משימות ושיתוף, ובעולם שבחוץ סיפרו להם אבא ואמא כמה הם מוצלחים ושיתפו אותם בחייהם. עכשיו, כשבגרו, יש לכל אלה ביטוי גם ביחסם לעבודה. הם רוצים עניין, הם רוצים שיתוף אנכי ואופקי, הם לא רוצים להיכלא בין ארבעת קירות המשרד, והם לא רוצים להתיישר על פי המבנה הקיים.

סקר שערכה חברת דינמיקס - איזון בין עבודה לחיים פרטיים בשיתוף מגזין TheMarker מלמד שבני דור ה-Y בישראל מציבים בראש סדר החשיבות שלהם עבודה מעניינת ובעלת משמעות (79% ), לצד שכר ותנאים נלווים. מקום גבוה בדירוג של הצעירים האלה, ילידי 1977-2000, תופס האיזון בין עבודה לחיים פרטיים (45% ).
...

...הם לא נקלעים להתחבטות קיומית אלא פשוט קמים והולכים הלאה. הם לא חוששים לאבד מקום עבודה כקודמיהם, הביטחון התעסוקתי לא מדורג אצלם גבוה. הם אולי לא מחליפים משרות כמו גרביים ממותגים, אבל ודאי הרבה יותר מעמיתיהם הבוגרים, ובהרבה פחות חיבוטים ודפיקות לב.

אבל יש הבדל מהותי בטיב האמביציה - בני דור ה-Y לא רוצים לטפס בדרך המוכרת, מדרגה אחרי מדרגה, עם עלייה הדרגתית בשכר. הם לא מוכנים לשלם את המחיר ששילמו קודמיהם בשוק העבודה. אם להיות מנהל משמעותו לטפס בדרך המקובלת, הסיזיפית לעתים, הם יאמרו כמו שפרן "לא, תודה". הגילוי המרתק והחשוב של הסקר הוא שכאשר משתתפיו נשאלו "האם תרצה להחליף בעתיד את המנהל שלך", ענו 32% מהם, הקבוצה הגדולה ביותר, "בכלל לא".

המשמעות של כל הנתונים האלה יחד היא אחת: קושי בגיוס, שימור וניהול עובדים - ומחסור עתידי כרוני במנהלים מוכשרים ובעלי הכשרה, בעולם שזקוק יותר ויותר בדיוק למה שמציע דור ה-Y היזמי, הטכנולוגי, פורץ הדרך. המחסור לא יוגבל לתחום צר, ויורגש לא רק בחברות עסקיות...
...
אקסיומה של העולם הישן אומרת שחיי אדם נחלקים לשלוש תקופות עוקבות - הכשרה ולימודים (ילדות ), עבודה (בגרות ) ותקופת הפנאי של הפרישה לגמלאות. אפשר היה לומר שדור ה Y קורא תיגר על האקסיומה, אבל דור ה-Y כנראה פשוט לא מודע לה. הוא עצמו בוחר בסגנון חיים אחר, ולמען האמת די מפתה: שילוב קבוע של עבודה, לימודים וחיי פנאי. יש כאלה שלוקחים משרות חלקיות. יש כאלה שנוסעים לטיולים ארוכים בתקופת החיים שהוריהם בזמנם העבירו מאחורי שולחן העבודה. יש כאלה שעובדים במשרה מלאה - ומציבים גבולות. וכמובן יש כאלה שמשלבים בין כל אלה.
...



http://magazine.themarker.com/article.jhtml?ElementId=%2Fibo%2Frepositories%2Fstories%2Fm1_2000%2Fmag04102009_803009.xml&layer=maghome

Примерный перевод есть тут http://www.toalexsmail.com/2009/10/generation-y-russian.html

No comments:

Post a Comment