Sunday, December 04, 2011

מול המצלמה: מובארק התפטר, מגישי הטלוויזיה פרצו בבכי (Hebrew)


http://www.mako.co.il/news-world/arab/Article-f4bf83a7cfa0431017.htm




סרטון ששודר היום בטלוויזיה המצרית מתעד, ללא עריכה, את רגעי הדרמה בחדר הבקרה של רשת הטלוויזיה המצרית עם הגעת הקלטת
ובה ההודעה על סיום כהונתו של מובארק. הבכי, התדהמה ותחושת ההיסטוריה - מול המצלמה. כך זה נראה



http://www.mako.co.il/news-world/arab/Article-f4bf83a7cfa0431017.htm




למטה יש תמליל.
Ниже есть продолжение.



מאחורי הקלעים של המהפכה ההיסטורית: סרטון שצולם על ידי צוות תחנת הטלוויזיה המצרית הממלכתית ושעלה היום לרשת, מתעד את המתרחש בחדר הבקרה בבניין הטלוויזיה בדקות הדרמטיות ומורטות העצבים בהן שודרה ההודעה ההיסטורית של סגן נשיא מצרים, הגנרל עומר סולימאן, על התפטרותו של הנשיא מובארק.

- פרסומת -
בסרטון הקצר מתועד האלוף אסמאעיל עותמאן, דובר המועצה הצבאית העליונה במדינה ומי שהפך ל"כוכב התקשורת" המקריא את הודעות המועצה הצבאית מאז נפילת מובארק, מביא בבהלה את הקלטת עליה הוקלטה ההודעה הדרמטית של סולימאן לחדר הבקרה - ומורה על הכנסתה מיד לשידור.

ברגעים הללו מתמלא חדר הבקרה של הערוץ המצרי בעשרות בני אדם שעומדים כלא מאמינים ומביטים בעשרות המסכים הניצבים על הקיר - ואשר משדרים באותה העת את הדרמה המתחוללת באותה העת בכיכר תחריר, מכל זווית אפשרית. ואז, ברגע אחד, שורר שקט בחדר, כשהבמאי מורה ללחוץ על "פליי" ומבקש לצפות בה.

הבמאי מכריז על הפסקה, היתר בוכים

הצוות שצילם את המתרחש התמקד ברגעי הקראת ההודעה בפניהם של העובדים בתחנה. כמה מהם בכו, כמה מהם מחזיקים את ראשיהם כלא מאמינים. כמה שניות לאחר מכן נשמעים קולות וצעקות בתוך החדר ומחוצה לו. "הפסקה, ושידור נוסף של הקטע", נשמע לפתע קולו של הבמאי - המורה לשדר פעם נוספת את ההודעה הדרמטית.

בתיעוד הנדיר תופסת המצלמה גם את שידורי רשת "אל-ג'זירה", שהוצגו על המסך הגדול ביותר בחדר הבקרה. בימי המהפכה טענו אנשיו של מובארק כי התחנה הקטארית מנהלת קמפיין מובהק הקורא לסילוקו מהשלטון.

אחרי שידורה של ההודעה בפעם השנייה, מורה הבמאי לצאת להפסקה קלה, בה משודרים קליפים ברוח המהפכה. צוות הצילום בחדר השידור מתמקד בפניהם של אנשי הצוות בחדר, המנסים לשוב לעבודה סדירה - אך מתקשים עד מאוד. הם מוחים את הדמעות מעיניהם, מקנחים את אפם ומנסים לעכל את רגעי הדרמה וההיסטוריה שהם חווים.



http://www.mako.co.il/news-world/arab/Article-f4bf83a7cfa0431017.htm

No comments:

Post a Comment