Friday, October 12, 2018

על ההתבוללות (Hebrew)

Заметка полностью.

בואו פייסבוק, העניין אתכם הוא שכאשר זה מגיע לנושאים מורכבים כמו התבוללות אין באמת שיחה. מהרגע שנשלפת המילה גזען לאוויר, הדיון למעשה נגמר והתקינות הפוליטית שוב מנצחת. למה? כי היא תמיד מתמקדת במקרה הבודד, מעורר הרגש, פחות בתופעה עצמה.


Ниже есть продолжение.

אתן לכם דוגמה: לפני כמה שנים סיפרה לי בגאווה אם מרמת אביב שבגן של הילדה שלה קלטו ילד אריתראי מדרום תל אביב ואיך ההורים קיבלו אותו יפה. אמרתי לה שנהדר, ובאמת מאוד יפה מצדם, ועכשיו שתנסה לדמיין שמכניסים לגן הזה 20 ילדים אריתראים. האם עדיין הייתה משאירה אותו במסגרת? ואם כל השכונה שלה הייתה מתמלאת במהגרים – היא עדיין הייתה ממשיכה לגור בה?

הכמות. כשמדברים על נישואי תערובת חייבים לדבר על כמות ולא על אנשים ספציפיים. כי קשה לראות באהבת אמת כמו זו של לוסי המתוקה לשחקן היהודי מפאודה בעיה. וכשדניאלה פיק הולכת עם טרנטינו זו בכלל גאווה לאומית אז איך אפשר לקרוא לזה בשם המתועב "התבוללות". ודוגרי – אם הבת שלי הייתה מביאה הביתה גבר לא יהודי, סביר להניח שהייתי מקבלת אותו למען המשך הקשר איתה ועם נכדיי.

אבל אם תכפילו מאתיים אלף בנות חמודות כמו לוסי עם מאתיים אלף גברים חמודים כמו צחי התמונה כבר נראית אחרת. מזה בדיוק פוחד השמרן. לא מלוסי וצחי, לא מדניאלה וטנרטינו, אלא מהמכפלה שלהם. הוא רואה את העתיד, הוא רואה מה שקורה עם יהדות ארצות הברית, והליברל נוטה לראות את העכשיו והספציפי - את המהגר המשווע לעזרה, את האהבה המרגשת וחוצת הלאום, לא את ההשלכות.

ההתבטאות של אורן חזן אומללה, אבל לא משום שדיבר על התבוללות, אלא משום שתקף זוג ספציפי ולא נכון לדבר על דברים כאלו ברמה האישית. זה שבחורה מתוקה כמו לוסי מתחתנת זה מרגש, ולא משנה עם מי. אבל ברמה הלאומית בהחלט ראוי ושייך ולגיטימי לדון בזהות העתידית שלנו ובהשפעה של גורמים כמו נישואי תערובת או קליטה מאסיבית של מהגרים אליה. ונראה לי שמותר לעשות את זה מבלי שמאבטחי התקינות הפוליטית ידחו אותך על הסף בטענה שאתה גזען. רק לא חייבים בדיוק ביום החתונה של לוסי. בהחלט לא חייבים.

מי שחושב שתפיסת עולם המתנגדת להתבוללות היא בהכרח גזענית לא מבין את המושג גזענות. גזענות היא השקפת עולם שמחלקת את עמי העולם לגזעים עליונים לעומת גזעים נחותים. יש הבדל גדול בינה לבין החלטה להתבדל מעמים אחרים, שאינה נובעת מתחושת עליונות אלא מרצון לשמירה על מורשת וזהות.

כשהשמאל הישראלי חוזר על המנטרה של שתי מדינות לשני עמים כי "צריך להיפרד מהפלסטינים", נקודת המוצא שלו לא יותר נאורה מזו של אנשי הימין השמרן שאולי מסרבים להתבולל עם העם הערבי אבל מוכנים לחיות לצידו תחת ריבונות ישראלית.

אז בואו נעסוק בכמויות ולא באנשים. ובואו נבדיל – לא לרצות להתחתן עם בן עם אחר זה לא אומר לשנוא את הלאום שלו, זה פשוט אומר לאהוב מאוד את היהדות שלך.

https://www.facebook.com/budar11/posts/10157777615969863

No comments:

Post a Comment