Saturday, March 10, 2012

Полное интервью Нетаньяhу по поводу Ирана (Hebrew, Russian)


http://www.mako.co.il/news-military/politics/Article-160bac76d6ef531018.htm

См. также:
Нетаньяhу: Время, отделяющее нас от возможного военного удара по Ирану, не исчисляется днями или неделями, но оно и не исчисляется годами

Нужно сказать, что интервью было сделано до нынешних обстрелов юга Израиля.
צריך להגיד שהראיון הזה נעשה לפני ההפגזות האחרונות של דרום ישראל.

Форматирование сохранено.



לפני כשבוע עוד עסקנו בשלג בירושלים ובאפשרות התקיפה של ישראל באירן. לשם כך נסע רה"מ נתניהו לארה"ב, אולי כדי לתאם עמדות עם הנשיא אובמה. בריאיון מיוחד שצולם לפני סבב ההסלמה האחרון בדרום, חוזר נתניהו על דרישתו מהעולם לפעול נגד אירן
...




יש המשך למטה.
Ниже есть продолжение.



אש הממשלה בנימין נתניהו שב השבוע מהפסגה המדינית בארה"ב. במהלך הפסגה, נועד נתניהו עם הנשיא האמריקני אובמה - וניסה לשכנעו כי הבעיה האירנית חמורה מכפי שהעולם חושב, וכי יש להגביר את הפעילות כנגדה.

"אני מקווה שכל הלחצים על אירן יצליחו, ושהיא תחליט בדרכי שלום להתפרק מתוכנית הגרעין שלה. הלוואי שזה יקרה", אומר נתניהו בריאיון מיוחד לחדשות 2, שצולם טרם תחילת סבב ההסלמה בדרום. "מנגד אנחנו יודעים שאנחנו לא יכולים לאפשר התחמשות של אירן בנשק גרעיני, כי זה יהיה איום הרסני למדינת ישראל ועל העולם כולו".

"אני לא עומד עם שעון עצר ביד", הבהיר רה"מ. "לא מדובר בעניין של ימים או שבועות, אבל זה גם לא עניין של שנים. התוצאה חייבת להיות שהאיום הזה של אירן עם נשק גרעיני - יוסר, זו המדיניות שלנו. אני רוצה לומר אנחנו בעשרות מונים יותר חזקים מכל מי שיתקוף אותנו, ואויבנו יצטרכו לקחת בחשבון שמה שקרה במלחמת לבנון השנייה לא יחזור על עצמו".

"על העולם לפעול יחד איתנו"

"אנחנו יכולים לעשות הרבה דברים", רומז נתניהו. " אבל רצוי שלא נצטרך ושהעולם יפעל. אבל, אם העולם פועל - רצוי שהוא יפעל בדרכי שלום". רה"מ סיפר גם על השיחה שלו עם הנשיא אובמה. "הוא אמר שעלינו לשמור את כושר הפעולה וההחלטה לפעול. ארה"ב מבינה את האיום עלינו".

למרות ההבנה מכיוונה של אמריקה, נתניהו גורס כי ישנם הבדלים בתפיסה. "אמריקה גדולה ורחוקה, אנחנו פחות גדולים והרבה יותר קרובים. יש לנו יכולות אחרות ולא מבוטלות לפעול. אבל הן שונות מהיכולות האמריקניות. בסופו של דבר אנחנו חייבים להיות בעלי אופציה להגן על עצמנו. קיבלתי החלטות בעבר, החלטות לא פשוטות. הבעיה העיקרית היא לקבל את ההחלטה הנכונה לעתיד ישראל ".
...



http://www.mako.co.il/news-military/politics/Article-160bac76d6ef531018.htm

Краткое содержание:

Вместе с тем, премьер-министр заявил, что он будет очень рад, если санкции против Ирана подействуют и если эта страна сама остановит свой атомный проект. "Однако ничего нельзя знать заранее, кроме только того, что мы не потерпим ситуации, при которой Иран обладает атомным оружием", - заявил Нетаниягу.

Глава правительства отверг предупреждения об опасности военного удара по Ирану и о тяжелых последствиях такого шага. "Если мы вовремя не примем правильное решение, то может сложиться ситуация, при которой уже некому будет объяснять, почему правильное решение не было принято", - добавил он.

http://cursorinfo.co.il/news/novosti/2012/03/08/bibi_tkifa/

No comments:

Post a Comment