Tuesday, July 29, 2014

США приняло решение сдать Израиль? (Hebrew)

Мнение некого бизнесмена о том, что США приняло решение сдать Израиль. Опубликовано на Facebook странице Аври Гилада.
Заметка полностью, форматирование моё.


איש עסקים מצליח מאד שמכיר את האמריקאים מקרוב.

לראשונה מקום המדינה ארה״ב ויתרה על ישראל ורואה בקיומה מכשול למטרותיה.


Ниже есть продолжение.

ותן שוב, כשירות לציבור, במה לאיש שכתב את המאמר הקודם שפירסמתי, ושמבקש לשמור על פרטיותו. לא יודע אם מה שהוא כותב נכון, אבל נותן חומר חשוב למחשבה. האיש, אגב, איש עסקים מצליח מאד שמכיר את האמריקאים מקרוב.

לראשונה מקום המדינה ארה״ב ויתרה על ישראל ורואה בקיומה מכשול למטרותיה.

לאחר שישראל ניצלה מכליה בעקבות מות הנערים ולאחר עצימת עיניים רבתי מכוונות הכיבוש של החמאס, מתעוררת ישראל לערב יום כיפור מדיני.

מחלקת המדינה בארה״ב, שמנהלת את מדיניות החוץ שלה כמו תיק מניות , מכרה לגמרי במהלך ארבע השנים האחרונות את המניה ששמה
: ISRAEL
ושינתה את תמהיל המניות.

מבחינתם, קיומה של ישראל הוא מטרד שמפריע למטרותיה ארוכות הטווח של ארה"ב לשגשג בעולם מסוכסך שבו עולות מעצמות חדשות כגון סין .

ההסתכלות הילדותית על קרי כחייזר או שונא ישראל , מזלזלת באומה החזקה בעולם שלא מוציאה מילה אחת כתובה או מדוברת מבלי שמאה אלף מחשבים מעבדים מידע ואלף אנליסטים מוודאים שהנאמר תואם את האינטרסים ארוכי הטווח.

האמת היא שארה״ב באמת אוהבת את ישראל ומזדהה עם ערכיה. במידה מסויימת אהבה זו מספקת חגורת מגן לישראל בקונגרס יחד עם לובי יהודי פוליטי. האהבה הזו יכולה להתבטא במשלוח הומניטרי לישראל בעת מצור או רכבת אווירית לפינוי אזרחים למדבר נוואדה אם המדינה תכבש, אך אינה משפיעה כלל על החלטות היומיום.

כדי להבין כיצד ארה"ב מקבלת החלטות צריך להביט בדרך בה אמריקאי ממוצע מנהל תיק מניות מגיל ילדות ועד יומו האחרון. קיומו וזקנתו תלויים ברווח שישיג, ובחירת המניות מושפעת אך ורק מהתועלת. הוא ימכור מניה של חברה אותה הוא אוהב ויקנה חברה שהוא מתעב, כל זמן שהרווח מובטח.

לחלוטין אין זה אומר שארה״ב מדינה לא מוסרית. ארה"ב שפכה יותר דם וכסף מכל מדינה אחרת בנסיון לפתור את בעיית האיסלמופתיה . לאחר שנכשלה בכל אחת מהחזיתות ובעיקר עירק ואפגניסטן , בנתה ארה"ב אסטרטגיה חדשה של ניהול הפסיכופתים במקום הכרעתם. ארה"ב חברה לקטאר , לטורקיה וכעת בהדרגה לאיראן בתקוה שמסעות הטבח של המטורפים יעסיקו אותם מספיק עד שיתישו למוות אחד את השני. אבל המסר המרכזי הוא: אנחנו כבר לא השטן הגדול, תמצאו לכם מטרות אחרות. ואכן במאזן הרווח והפסד ארה"ב, שויתרה על האפשרות לנצח את האיסלמופתיה, לא רואה תרחיש שבו היא תפסיד. גם אם הדברים יצאו משליטה ורעיון השליטה האסלאמית בעולם יתפשט, אלו שיצטרכו להקיז דם ראשונים ברחובות אלו האירופאים, הרוסים והסינים. שום דבר שמדיר שינה מפקידי גבעת הקפיטול שמחפשים לשמור על ההגמוניה הכלכלית של ארה״ב.
ולכן כל אלו שמשפשפים עיניים כיצד ארה"ב מבלי למצמץ חותכת את מצרים , ישראל ואבו מאזן ושותה דרינקים עם הפסיכופתים בקטאר, לא מבינים ביזנס.

מבחינת ישראל זוהי קריאת השכמה לא צפויה. שוב בזכות שלושת הנערים , נאלצו האמריקאים לחשוף יותר קלפים משתכננו. הפעילות הנחרצת והלא צפויה של ישראל בעזה והבאת החמאס, בני טיפוחם העקיפים על סף הכחדה תפסה גם את האמריקאים עם המכנסיים למטה ואילצה אותם להכריז בחדות על הרכב תיק המניות החדש. ישראל בחוץ!

האם זה אומר שישראל בצרה גדולה? נהפוך הוא ! מבחינת ישראל קמה הזדמנות חד פעמית לריסוק הפסיכופתים מעזה ובניית שיתוף פעולה הדוק , גם על בסיס ערכי, עם מצרים , סעודיה, אבו מאזן, אירופה , רוסיה וסין שכול אחד בתורו נמצא בסכנה ממדיניות זו של ארה"ב.
ישראל במהלך שנות קיומה בנתה תשתית כלכלית של מעצמה והמטבע החזק שלה ויתרות מטבע החוץ העצומות מקנה לה אורך נשימה משמעותי ביותר.
זאת מבלי לקחת בחשבון הון אנושי מדהים מבין האזרחים שרק עכשיו התחיל להצטרף למערכה ולהבין שהסיפור הזה אישי לגמרי, נוגע לבית של כל אחד.
כולנו במילואים , יחד עם המצרים, הסעודים והאירופאים...
צריך כמובן לעבוד צמוד עם אוהבי ישראל בקונגרס אבל לקחת בחשבון שאי אפשר לסמוך רק על ארה"ב לאספקת חימוש ונשק.

ונסיים במילה טובה על ידידתנו הגדולה. האנליסטים שלהם מחשבים כל יום מסלול מחדש. כישלונותיה של ישראל בהכרעת כל המלחמות האחרונות , וכישלונה של ארה"ב במיגור האיסלאם הרדיקלי הם אלו שגרמו להם (ואולי בצער רב ) למכור אותנו .
אם ישראל תצליח למגר את החמאס ותוך שיתוף פעולה עם מצרים להקים תשתית חברתית שפויה בעזה, האמריקאים ילמדו את המודל וישמחו לרכוש בחזרה את המניות שלנו. רק בתנאי שנוכל להציג שלושה רבעונים רצופים של רווחים. ככה זה בעסקים.
אל תקחו את זה באופן אישי. It is not personal

נס אחד קיבלנו. זה הנס השני.
עכשיו נקווה שהפקידים שאחראים על השינוי בישראל , יפתיעו אותנו ויגלו את הגמישות והנחרצות שאינה אופיינית לשירות הציבורי בישראל .

ברכת אהבה לחיילים, רפואה שלימה ומהירה לפצועים ונחמה , אם יש כזאת , למשפחות הנערים וההרוגים במלחמה.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=678313642261569&id=442617815831154&fref=nf

No comments:

Post a Comment