Saturday, March 24, 2018

דנו ויס מרעיינת את הרב אלי סדן - ראש המכינה הקדם צבאית בעלי (Hebrew)



אחרי שורת התבטאויות מעוררות מחלוקת שיצאו מבית מדרשו – הרב אלי סדן שובר שתיקה ובריאיון מיוחד לדנה ויס ב"חדשות סוף השבוע" ששודר הערב (מוצ"ש), ביקש ראש המכינה הקדם צבאית בעלי להגן על דבריו וטען שנעשה לו עוול: "הופתעתי מהחוצפה של העיוות של הדברים שאמרתי".


Ниже есть продолжение.

פשוט לקחו שיעור, סירסו אותו, סילפו אותו וניסו לחבר אותי עם איזשהם דברים שמעולם לא אמרתי", אמר וטען שמעולם לא הזכיר בשיעור המדובר הדרת נשים. כשביקשנו לעמת אותו עם החלק שבו אמר כי אישה המתחנכת לעצמאות מגיעה לחתונה כשהיא "בעלת מום", השיב: "ברגע שאתה מנתק דבר מההקשר שלו אתה יכול להגיע למשמעות הפוכה ב-180 מעלות".

השוואה בין גבר לאישה: "טירוף וטמטום"
לדבריו, הוא התייחס אך ורק לטענה שצריך לחנך בנות מגיל צעיר להיות עצמאיות: "הבעיה שהמשפט הזה מכניס לראש של ילדה בגיל צעיר שחיי המשפחה זה דבר שולי בחיים, פחות חשוב. העיקר שתהיה לה יכולת להתגרש ויכולת לפרנס את עצמה בלי להתחתן. לכן אחוז האימהות שחיות היום בלי נישואין בכלל – האימהות החד הוריות – גדל ב-80% ב-6 השנים האחרונות, למה? בגלל החינוך הזה".

"אני לא נגד שאישה תלמד מקצוע ושתהיה לה קריירה", הבהיר וקשר את מקצוע האישה בנישואין ובתלות בבעל. לטענתו לא הייתה לו בעיה עם הביקורת, "אם יגידו שהרב סדן חושב שחיי משפחה זה ערך עליון וצריך לחנך ילדה מגיל 4 שהדבר הכי קדוש שיש לה בחיים זה להתחתן ולחיות חיי נישואין מאושרים עד 120 וללדת ילדים".

בריאיון הבהיר הרב שאין לו בעיה שלנשים תהיינה קריירה, אך רק לאחר שהן יהיו נשואות ויצליחו לקיים חיי משפחה, ונתן כמשל את בתו ש"למדה רפואה ועשתה התמחות נשים וגמרה אותה בהצטיינות, ותוך כדי זה ילדה 7 ילדים. היא תורמת הרבה מאוד לעם ישראל".

הומוסקסואליות? "נטייה הפוכה שאפשר לשנות עם הדרכה"


"אני רוצה להבחין בין מה שאני מחנך כאידאל ובין החופש של אדם לבחור מה שהוא רוצה", אמר והוסיף כי הוא חושב שזה פשע של הפמיניזם לקרוא לנשים לעמוד בפני עצמן, להיות עצמאיות וללא תלות בבעליהן. "אני רוצה שהאישה תעצים את היכולות שלה והיא תלמד מקצוע ותעשה קריירה אבל שתדע שהערך של המשפחה הוא הערך העליון".

הוא חזר שוב על הטענה שהשמיע לפיה השוואה בין אישה לגבר זה "טמטום וטירוף" ואמר כי היום המדע יודע שקיימים ההבדלים פיזיולוגיים בין המינים. כשנשאל האם מכאן ניתן לומר שיש מקצועות גבריים ונשיים הרב אמר: "דנה, את רק נלחמת בי, לא יודע, את גבר באמת. את נלחמת בי במקום להקשיב". לאחר מכן הוסיף: "יש בקרבך תכונות שבדרך כלל הן אופייניות יותר לגבר, והתכונה הנשית פחות מפותחת. אני אומר, התורה אומרת". בהמשך תקף: "את לא מבינה כלום".

"מותר לסרב לשירות צבאי לצד נשים כי זה מנוגד להלכה"

הוא ביקש להגן על תפיסת עולמו, אמר כי השמרנות כי תפיסת עולם עמוקה ואילו הליברלים מחריבים את החברה האנושית ומאמללים אותה: "לכן באמריקה ובאירופה הילודה שלילית, הציוויליזציה הולכת ונעלמת. היא לא משתנה כי לא נולדים ילדים. החברה הולכת ומתחסלת, אני קורא לזה התאבדות קולקטיבית".

בהתייחס לקריאתו לסרב פקודה על שירות קרבי משולב לגברים ונשים בצבא אמר כי "זה נגד התורה. גם הרב הצבאי הראשי אמר את זה", ואמר כי הדבר מנוגד להלכה ומכאן שאי אפשר לחייב חיילים לשרת לצד נשים. על שירות לנשים אמר "אני לא אומר שאישה לא יכולה להיות טייסת, אני חושב שלתת לאישה מקצוע 'תהרגי' – זה לא טוב לעם ישראל".

על הומוסקסואליות אמר כי "אנחנו מכבדים כל אדם ואצלי במשפחה יש שני אנשים כאלה שיש להם נטייה הפוכה", וסירב לנקוב במילה "הומוסקסואליות" כי "אמרו לי שזו מילה גסה אז אני לא רוצה להיות גס רוח. כך אמרו לי, אולי אני טועה". לטענתו, "הפנינו אנשים לייעוץ פסיכולוגי ואצל רובם התברר שזה לא מלידה, זה פסיכולוגי כתוצאה מכל מיני דברים וניתן לשינוי". הוא גם ביקש להגן על "טיפולי המרה" הניתנים להומוסקסואלים ואמר כי "עם הדרכה נכונה" ניתן להביא הומוסקסואל "להתחתן ולהביא ילדים".

את הריאיון סיכם בהצדקה לכך שהמדינה מתקצבת את המכינה בכך שהיא מספקת לצבא לוחמים ומפקדים רבים. על מבקריו אמר: "הם שקרנים. זו עלילת דם כמו האינקוויזיציה, כמו הפרוטוקולים של יהודי ציון אין בין עלילת הדם הזאת ובין האמת שום קשר. זה ייגמר בטוב כי האמת מנצחת תמיד בסוף".

http://reshet.tv/item/news/domestic/internal/newsitem-701444/

No comments:

Post a Comment