Tuesday, October 30, 2018

מבקר המדינה החל בבחינת מחדלי הרכבת המהירה מת"א לירושלים (Hebrew)

Заметка полностью.

UPDATE:

פרטים חדשים על תקיפת צה"ל בסוריה, שבוצעה בחודש האחרון, אחרי משבר הפלת המטוס הרוסי: באופן חריג תקף צה"ל באור יום מטרות איראניות @gilicohen10

https://mobile.twitter.com/kann_news/status/1057574408104144897
END OF UPDATE

לאחר תקלות רבות ועומסים חריגים בקווי הרכבת, עקב השקתה באופן חלקי של הרכבת המהירה לבירה, נבחנים אישורי הבטיחות לקו, הסטת קורונות מקווים אחרים ותלונות נוספות


יש המשך למטה
Ниже есть продолжение.

המחלקה הכלכלית במשרד מבקר המדינה החלה לבחון מספר תלונות שהתקבלו בנוגע לקו החדש של הרכבת לירושלים. הנושאים העיקריים שעומדים על הפרק הם אישורי הבטיחות שניתנו להפעלת הקו, המוכנות הלקויה לפתיחת הפרויקט והסטת קרונות מקווים אחרים לטובת הקו החדש – צעד שגרם בשבועות האחרונים לעומס אדיר בתנועת הרכבות.

יו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל פנה למבקר בדרישה לחקור אם שיקוליו הפוליטיים של שר התחבורה ישראל כץ, שלחץ לפתוח את הקו לפני כחודש למרות שהוא עדיין רחוק מלהיות גמור, גברו על שיקולי טובת הציבור. הבחינה שנעשית כעת במשרד מבקר המדינה נועדה להכריע אם לערוך בעניין ביקורת רשמית בנושא, בין שבמסגרת דוח חדש או כחלק מדוחות שנמצאים בעבודה.

בתוך כך, שיבושי הרכבת נמשכו גם היום (שני) בשעות הבוקר הודיעה רכבת ישראל כי בשל תקלה בקטר בקו המהיר, שנמצא עדיין בהרצה, תנועת הרכבות בקו תרד לתדירות של אחת לשעה. כעבור כשעתיים הודיעה החברה כי תנועת הרכבות בקו חזרה לסדרה.

ביום ראשון לפני שבוע נרשם עומס חריג בקווי הרכבת מכיוון חיפה והצפון לכיוון תל אביב והמרכז בשל החלטת רכבת ישראל להעביר קרונות מתחנות אלו לקו המהיר לירושלים. במקביל, תמונות שצולמו היום מציגות קרונות ריקים מאדם בקו הרכבת המהירה.

בסרטון שצולם על ידי נוסע ברכבת הפרברית שיצאה מבנימינה לכיוון דרום ניתן להתרשם מהצפיפות הרבה אותה חווים הנוסעים שנאלצים לעמוד במשך כל הנסיעה כשהם צמודים אחד לשני. לפי עדויות נוסעים בקו, הרכבת החלה להתמלא באנשים רבים כבר בתחנה השלישית בעיר חדרה ואילצה נוסעים לעמוד במקומות שאינם בטוחים, כמו המעברים בין הקרונות, וכן להצטופף סביב הכניסה לשירותי הקרון.

העברת הקרונות לקו המהיר, שיבשה גם את תנועת רכבת העמק, שאמנם לא נרשמה בה צפיפות חריגה אך נוסעים שהיו עליה נאלצו לרדת בתחנת השמונה במרכז העיר התחתית בחיפה בשל ביטול רכבות לתחנות המערביות בבת גלים ובחוף כרמל, שחלק מקרונותיהם הועברו לקו המהיר.

https://www.10.tv/news/175094

1 comment:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete