Thursday, May 07, 2009

Будет введён налог на текущий счёт (עו"ש) в банке? (Hebrew)


כלכלני הבנק מציעים להוריד את הריבית מתחת לאפס באמצעות הטלת מס על חשבונות העו"ש. הם צופים שבעקבות כך יעבירו לקוחות כספים מהעו"ש לפיקדונות לזמן קצוב, מעשה שיגדיל את היכולת של הבנקים לתת אשראי
...

את המס יכול להטיל בנק ישראל על הכספים הנזילים שמפקידים אצלו הבנקים. הבנקים מצדם יגלגלו את המס על בעלי חשבונות עובר ושב. כך תקטן הכדאיות בהחזקת כספים בחשבונות עו"ש, והציבור ייטה להעביר אותם לפיקדונות בנקאיים לזמן קצוב. הגדלת כמות הכסף בפיקדונות תגדיל את היקף הכספים שהבנקים רשאים להלוות.


בבנק ישראל שוללים את האפשרות שהמהלך יגרום למשיכת כספים גורפת מהבנקים, ומציינים שככלל החלופה של החזקת מזומנים מחוץ למערכת הפיננסית אינה כדאית לרוב הפרטים במשק, אלא אם כן יהיה שיעור המס גבוה ויוטל לאורך זמן. מסיבה זו, הם מציינים: "נראה כי לא ניתן לפסול את האפשרות של ריבית שלילית, שמשמעותה כאמור היא הטלת מס על החזקת כספים בחשבונות עובר ושב בבנקים"

http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3279883,00.html


Краткий перевод: Экономисты банка Израиля (Центробанка) предлагают опустить учётную ставку ниже нуля при помощи обкладывания налогом текущего счёта (עו"ש-a). Они считают, что в следствии этого переведут клиенты деньги с текущего счёта (עו"ש-a) на вклады на ограниченное время, что увеличит способность банков давать кредиты. Банк Израиля (Центробанк) не считает, что это приведёт к массовому снятию денег.

UPDATE: Cм. эту же информацию на русском http://txt.newsru.co.il/arch/finance/07may2009/bi303.html

2 comments:

  1. В принцыпе умная идея, но мне всеравно как-то стремно, как часному лицу лучше бы налога не было

    ReplyDelete
  2. Чем эта идея умная? Это приведёт к тому, что люди просто выймут деньги с банков.

    ReplyDelete