Sunday, March 15, 2020

במקרה התפרצות קיצוני של הקורונה: צה"ל נערך להטיל סגר על יישובים (13.03.2020)

במסגרת ההכנות להתמודדות עם התפשטות הנגיף, בצבא בוחנים אפשרות של הטלת סגר על יישובים שיוגדרו כמוקדי התפרצות. במקביל, אגף הלוגיסטיקה נערך להקמת מתקני אשפוז עצמאיים. אפשרות נוספת אליה נערכים בצבא היא סיוע בניוד חולים, אספקת תרופות, והפעלת מרכזי פיקוד בשטח.


יש המשך למטה.
Ниже есть продолжение.

...בדומה למדיניות הכלל ארצית, בשלב הראשוני המוגדר: בידוד. חיל הרפואה מנהל רשימות קפדניות בהתבסס על פעילות היחידות השונות למעקב אחר חיילים בבידוד...

...השלב השני לפי התרחישים הקיצוניים כולל מאות רבות של מאושפזים שנבדקו בווירוס הקורונה בהם חיילים, ועקב כך ייאלץ צה"ל להקים מתקני אשפוז עצמאיים מחוץ לבתי החולים בשל העומס הרב...

...המדרגה השלישית, שעשויה להתרחש בשלב שבו ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל החלטה להטיל סגר על מוקדי הדבקה נרחבים כמו ערים, עיירות ויישובים. לשם כך האחריות על בלימת וירוס הקורונה תועבר מידי משרד הבריאות לידי צה"ל. בהתאם לתרחיש שכזה, ראש אט"ל תורג'מן נדרש להוציא לפועל תכנית סדורה של סגר על יישוב בזמן שהמשטרה תעסוק באכיפת החוק והסדר בתוך אותו יישוב.

במקביל, אט"ל יידרש לניוד ופינוי חולים תוך סיוע למד"א (יש כבר היום 10 אמבולנסים לחירום בצה"ל שממתינים להחלטת שילוב של מד"א במשימות השוטפות א.ב), אספקת מזון, תרופות, הפעלת מערכי פיקוד ושליטה על מרחבים משמעותיים. סוגיה זו נדונה על ידי ראש הממשלה נתניהו עם ראש המל"ל מאיר בן שבת ובכירי מערכת הבריאות. אט"ל גם תגבר את המעבדות בבית החולים שיבא תל השומר כדי לסייע בבדיקת דגימות הדם של החשודים בהידבקות הקורונה. עוד הוחלט לתגבר את מוקד מד"א ולאפשר לשלב את מוקד פיקוד העורף כדי שיסייע בעומס הפניות.

למרות הנתונים ומאמצי הבלימה של מערכת הבריאות הוחלט בצה"ל להיערך לאפשרות של בידוד הפוך. משמעות הדבר היא החלטה מטכ"לית על ריתוק יחידות לבסיסים וליחידות כדי למנוע חשיפה ובכך לסכן יחידות שלמות. אמש (חמישי) התקיים דיון ובשלב הזה התקבלו החלטות נקודתיות למערכים קריטיים ובהתאם לא יצאו בעלי תפקידים קריטיים לחופשה כמו כלי שיט בחיל הים, אגף המודיעין והגנה בסייבר.

בתוך כך, הוחלט להעמיד מערכים באט"ל ברמת דריכות גבוהה לאפשרות שהדרג המדיני בישראל יחליט במידה ותתגבר ההדבקה לסייע לרשות הפלסטינית. בשלב הזה הרשות הפלסטינית דיווחה על עשרות פלסטינים שנדבקו בווירוס הקורונה.


https://news.walla.co.il/item/3346263

No comments:

Post a Comment