Thursday, July 23, 2020

מי עומד מאחורי ההפגנות ליד בית ראש הממשלה בירושלים (Hebrew) (16.07.2020)

Сильно сокращено.

מופע הזעם והאנרכיה שהתקיים ביום שלישי בכיכר פריז שבמרכז ירושלים, בואכה רחוב בלפור, נמשך כשש שעות, עד לאחר חצות לילה. במהלכו עצרה המשטרה כחמישים מפגינים "בחשד להפרת הסדר הציבורי, גרימת נזק לרכוש ותקיפה של שוטרים ואנשי תקשורת", כך על פי הודעתה. בין היתר ניסו המוחים לפרוץ את מחסומי המשטרה ולהתקרב למעון ראש הממשלה, תוך שהם משמיעים במגפונים את הקריאות המוכרות: "הון, שלטון, עולם תחתון", ו"ביבי הביתה". זה נמשך בהשלכת ביצים ובקבוקי מים לעבר השוטרים, ובאחד הסרטונים אף נראה מפגין מכה שוטר בפניו באמצעות מקל.


יש המשך למטה.
Ниже есть продолжение.

...במהלך השידור החי של האירוע תקפו כמה מפגינים את עיתונאי חדשות 13 אבישי בן־חיים בקללות וגידופים...בהודעה שפרסמו ראשי מחאת הדגלים השחורים, מהתנועות הבולטות במחאה, הם גינו את תקיפת בן־חיים: ״אנו רואים בחומרה רבה את תקיפת העיתונאי אבישי בן חיים ומגנים זאת בכל לשון. זוהי לא דרכנו. אנו מאמינים שצריך ואפשר לנהל שיח נוקב, אמיתי ומכבד"...

...המשבר הבריאותי והכלכלי מעצים את כוחו של מחנה רק־לא ביבי, כאשר מחאה מתערבבת במחאה. עם זאת, מפגיני בלפור מודים שאף שהטיפול במשבר הקורונה לקוי גם לדעתם, לא זו הסיבה שבגינה הם פה. "אסור לו להיות ראש ממשלה בשום מדינה בעולם", הם טוענים. לשאלתי מדוע אינם מפגינים מול ביתו של גנץ שמבחינתם בגד באמונם והפר את הבטחתו, משיב לי אחד מהם: "אני לא רואה סיבה להפגין מול אחד שאין לו דעה".

לדברי השכל, המחאה איננה אחידה ושותפים בה כמה ארגונים, אך נדמה שהמרכזי שבהם הוא "מחאת הדגלים השחורים". תנועה זו קמה בעקבות החלטת יו"ר הכנסת בשעתו, יולי אדלשטיין, שלא לכנס את המליאה מיד לאחר הבחירות לצורך בחירת יו"ר חדש לכנסת. מייסדיה, ארבעה אחים – איל, שקמה, ירדן ודקל לבית שוורצמן – הוציאו אז שיירה של כלי רכב ומפגינים לכנסת, ובידיהם דגלים שחורים כ"מחאה על הפגיעה בדמוקרטיה".

בעוד האחים סיפרו בריאיון ל"הארץ" כי המימון למחאה מגיע מהמפגינים עצמם, חשף לפני כשלושה חודשים עיתונאי חדשות 13 ספי עובדיה כי חברה לתועלת הציבור בשם "אחריות לאומית" מימנה 500 דגלים שחורים לטובת המחאה בסך כולל של 25 אלף שקלים. על פי חשיפת "הארץ" בעבר, מדובר בגוף שהוקם על ידי מקורביו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. מכאן נבעה ההשערה שמי שמממן את המחאה הוא אולי ברק עצמו, שר ביטחון לשעבר בממשלת נתניהו והיום מתנגד חריף וקולני שלו.

"אחריות לאומית", החברה שמאחורי הדגלים השחורים, הוקמה בשנת 2017 על ידי עו"ד אושי אלמליח, שהיה יועצו הפוליטי של ברק בהיותו שר ביטחון. בין שבעת הבעלים הנוספים שלה, מצויים מקורבים נוספים של ברק ובהם אחייניתו טל ברוג; יועצו הפרלמנטרי לשעבר איתי וינטרשטיין; ליאור סתון, פעיל עבודה ותיק שנחשב מזוהה עם ברק בהיותו ראש הממשלה; דנה זיידמן, שפעלה לצידו כשהתמודד על ראשות מפלגת העבודה ב־2007; וברק ויסמן, עובד לשעבר במפלגת עצמאות, הסיעה שהקים ברק לאחר שהתפצל ממפלגת העבודה בראשית 2011. אף שמקורביו הם בעלי החברה ומשמשים בה כדירקטורים, שמו של ברק אינו מופיע במסמכי החברה שמשתתפת במימון מחאת הדגלים השחורים.

התרומות שקיבלה החברה בשנת 2017 הגיעו לסכום של 1.6 מיליון שקלים, ובשנה שאחריה נתרמו לחברה 650 אלף שקלים – כך על פי הדו"חות הכספיים שלה. התורמים הם יהודים־אמריקנים אמידים ובהם מרטין פרץ; דיוויד בן־רימון, בעל גלריה מצליחה לאומנות בניו־יורק; וביל אקמן, מנהל השקעות ובעלי קרן הגידור "פרשינג סקוור", שתרם ל"אחריות לאומית" כ־360 אלף שקלים.

תרומה משמעותית נוספת, בסכום של 144 אלף שקלים, הגיעה מחברת HBRK. גידי ויץ חשף בהארץ כי עבריין המין ג'פרי אפשטיין, בעבר שותף עסקי של ברק, היה מבעלי המניות של החברה. בתגובת אחריות לאומית להארץ נאמר כי יעבירו את סכום התרומה במלואה לארגוני סיוע לנוער בסיכון...

https://www.makorrishon.co.il/news/yoman/247639/

No comments:

Post a Comment