Sunday, April 04, 2021

Около 20 человек арестованы в обвинение подготовки переворота в Иордании (English, Hebrew)

См. также:

Драма в хашемитской монархии: брат обвиняет короля Абдаллу в коррупции (Russain)

Jordanian authorities on Saturday arrested as many as 20 people and sought to restrain the movement of a former crown prince amid what officials called a threat to the “security and stability” of a country long regarded as a vital U.S. ally in the Middle East.

Prince Hamzah bin Hussein, the oldest son of the late King Hussein and his American-born fourth wife, Queen Noor, was told to remain at his Amman palace amid an ongoing investigation into an alleged plot to unseat his older half brother, King Abdullah II, according to a senior Middle East intelligence official briefed on the events.



דיווחים על ניסיון הפיכה בירדן, בממלכה מכחישים שאחיו של המלך נעצר השלטונות עצרו מספר בכירים, מאבטחיהם ומקורביהם. בין העצורים הנסיך חמזה, אחיו למחצה של המלך, שידוע כמי שעמדותיו חורגות מהעמדות הרשמיות של בית המלוכה ומקורבים לו • הרמטכ"ל הירדני: הנסיך התבקש להפסיק מהלכים

ופעילויות שינוצלו לפגיעה בביטחון וביציבות של ירדן


יש המשך למטה. Ниже есть продолжение.

וושינגטון פוסט דיווח הערב (שבת) כי הנסיך חמזה בן חוסיין, אחיו למחצה של המלך, הושם במעצר בית בארמון המלוכה בעמאן ועוד 20 ממקורביו נעצרו בחשד לניסיון הפיכה נגד המלך, עבדאללה השני. סוכנות הידיעות הרשמית של ירדן הכחישה את הדיווח וטענה שאין שום הגבלות על הנסיך. לפי הוושינגטון פוסט, המעצרים צפויים להימשך. הדיווח הסתמך על גורם מודיעיני בכיר במזרח התיכון.

הרמטכ"ל הירדני, יוסף אחמד אל-חוניטי, הבהיר הערב כי הנסיך חמזה התבקש להפסיק מהלכים ופעילויות שינוצלו לפגיעה בביטחון וביציבות של ירדן במסגרת חקירות כוללות ומשותפות של מנגנוני הביטחון. לדבריו, הוא לא נעצר והחקירות נמשכות.

https://www.washingtonpost.com/national-security/jordan-coup-abdullah-plot/2021/04/03/2a517ed2-9498-11eb-a74e-1f4cf89fd948_story.html
https://www.kan.org.il/item/?itemId=103222

No comments:

Post a Comment