Wednesday, April 19, 2023

החשש לקריסת בנק "סיליקון ואלי (Hebrew) 09.03.2023

על פי הערכות מעל 500 חברות הייטק ישראליות הן לקוחות הבנק והוא הבנק השני הכי פופולרי אצל ההייטקיסטים הישראליים. באופן פרדוקסלי היו חברות הייטק ישראליות שהעבירו אליו כספים בעקבות המחאה החברתית וכעת הן חוששות שהכספים האלו בסיכון (ביזפורטל).

סיליקון ואלי בנק {SVB FINANCIAL GROUP} המתמקד בהלוואות לסטרטאפים סיפק מיליארדים לחברות שגובו בניירות ערך של חברות שמאז קרסו, ועל רקע זה, נכנס לקשיים כלכליים. במקביל לעליות הריבית וההאצה בקצב שריפת המזומנים של הלקוחות, הנמיך את תחזיתו השנתית לאחרונה, ואז נוצר המשבר - "ריצה אל הבנקים". גופים רבים רוצים להוציא את כספם מחשש שהבנק ייסגר. מדובר במהלך מסוכן והחשש הגדול שהבנק יקפיא את הוצאת הכספים.


יש המשך למטה.
Ниже есть продолжение.

כידוע סיליקון ואלי בנק הינו בנק מבוסס פעילות מול חברות סטארט אפ בעל פריסה בסיליקון וואלי, לונדון והרצליה. המציאות הנוכחית של הידוק מוניטארי והתפוצצות בועת מניות הטכנולוגיה, הביאה לירידה חדה בכספי הגיוס של חברות וכתוצאה מכך הדלדלו מקורות הבנק. כספי הפיקדונות ירדו ומצד שני ההלוואות שניתנו בעיקר לחברות סטארטאפ הפכו למסוכנות יותר והתזרים הנכנס פוחת. על רקע זאת, הפחיתה אתמול סוכנות הדרוג מודי'ס את דרוג האשראי של הבנק, מA מינוס ל BBB+ מה שיצר נהירה של לקוחות שביקשו למשוך את כספם מהבנק.

פי רויטרס, הבנק מבצע גיוס הון נרחב בהיקף של 1.75 מיליארד דולר, ועל רקע זאת חווה מניית הבנק ירידה של 60%. לפי מקור לא רשמי, ישנם לקוחות של הבנק שביקשו למשוך את כספם וסורבו, כך שייתכן שסיליקון ואלי בנק עצר את משיכת הכספים. מעבר לאובדן הנזילות שהדבר מייצר מבחינת חברות ההייטק, מהלך שכזה עלול לשתק אותן אופרטיבית, שכן פעילותן בחו"ל נתמכת באמצעות הבנק ומלבד כספי הפיקדונות שלהן, יהיה להן קושי לבצע העברות מטח לחו"ל על מנת לשלם לספקים ולעובדים.

במכתב למשקיעים שכתב מנכ"ל הבנק גרג בקר, הסביר כי גיוס ההון נדרש היות והבנק צופה "ריביות שימשיכו להיות גבוהות, לחץ מהציבור ומהשוק הפרטי והאצה בקצב שריפת המזומנים מצד הלקוחות בעקבות זה שהם משקיעים בעסקים שלהם". בשיחת המשקיעים של הבנק שהתרחשה בינואר, אמרה החברה כי היא צופה האטה במשק, המשך הירידה בקרנות ההון סיכון והאצה בקצב שריפת המוזמנים בחצי השנה הראשונה של 2023.

על פי הערכות מעל 500 חברות הייטק ישראליות הן לקוחות הבנק והוא הבנק השני הכי פופולרי אצל ההייטקיסטים הישראליים אחרי בנק לאומי. באופן פרדוקסלי היו חברות הייטק ישראליות שהעבירו אליו כספים בעקבות המחאה החברתית וכעת הן חוששות שהכספים האלו בסיכון.

https://www.bizportal.co.il/globalmarkets/news/article/812601

No comments:

Post a Comment