Sunday, April 26, 2009

hаарец пишет о Либермане. Избранное.



שלוש פעמים נאלץ ראש הממשלה בנימין נתניהו לנזוף בשר החוץ שלו, בדיסקרטיות. הפעם האחרונה היתה שלשום לפני ישיבת הקבינט. אולי "לנזוף" זו מלה מוגזמת. בכל זאת, נתניהו קצת חושש ממנו. "הפציר", או "התחנן" לפניו שירגיע, שיספור עד עשר לפני שהוא פותח את פיו, תהיה הגדרה מדויקת יותר.

יהיה מי שיאמר שזו הפוזיציה המועדפת על נתניהו: באמצע, בין ליברמן לאהוד ברק. אבל עם כל רצונו להצטייר בעולם כשוטר הטוב, לנתניהו נפל האסימון השבוע: הוא הבין שליברמן הוא נטל כבד. הוא יכול רק לקוות שליברמן למד את הלקח. סימנים לכך נראו ביום רביעי האחרון, כשליברמן הבהיר בקבינט שהתנגדותו ליוזמה הערבית היא רק לזכות השיבה - עניין של קונסנסוס בישראל - וכשהסכים לפגוש במסתרים את שר המודיעין המצרי עומר סולימאן, ו"להביע את הערכתו לנשיא מצרים מובארק" (כלשון ההודעה הרשמית של משרד החוץ), אותו מובארק שהוא שלח לעזאזל לפני כמה חודשים.

הבעיה של ליברמן היא בעיקר הסגנון, פחות המהות. הוא לא קיצוני כפי שחושבים. כשבוחנים את דבריו בקור רוח, מגלים שעמדותיו הן כעמדות נתניהו. אבל המוסיקה, אלוהים ישמור. בדיפלומטיה, הסגנון הוא קריטי, הרבה פעמים הוא המהות. אם אין לך סגנון, אל תהיה דיפלומט...

אדם שמכיר את שר החוץ היטב, אמר עליו השבוע שהוא לא הפנים שבמעמדו הנוכחי, כל משפט שלו זו כותרת ראשית, כל מלה מתורגמת מיד לעשרות שפות ונשלחת במברקים או בדואר אלקטרוני דיפלומטי למשרדי חוץ בעולם. כן כן, אמר האיש, נהוג לחשוב על איווט שהוא הכי חכם ומתוחכם בעולם, אבל יש בו סוג של תמימות ילדותית, של אי-הבנת כללי המשחק.

אם הוא לא יבין זאת גם בעתיד - אסור לו להישאר שם, אמר האיש על ליברמן. לפעמים, קשה לאנשים לעשות את הטרנספורמציה מאיש פוליטי תקיף ובוטה, לשר חוץ. הוא ילמד את זה. למרות הדימוי שלו, חשוב לו מה אומרים עליו בעולם. כן, אמר המכר, גם לאיווט חשוב להיות במיינסטרים.

http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1080630.html


Краткий перевод: hаарец пишет, что Либерман не является "ультра" как о нём думают. Если холодно проанализировать его позиции, можно увидеть, что они близки к позициям Нетаньяhу... Есть у него вид детской невинности, непонимания правил игры... Если он в будущем этого не поймёт - нельзя ему оставаться в МИДе.

No comments:

Post a Comment