Sunday, July 04, 2021

פרופ' רן בליצר: גם האפשרות להחזרת התו הירוק נמצאת על השולחן (Hebrew)

Сокращено. Форматирование моё.

...גם האפשרות להחזרת התו הירוק נמצאת על השולחן. "אנחנו מנסים לפעול באופן טיפה יותר מתון, לראות אולי השילוב של מסיכות וההתחסנות המוגברת ימנעו את המשך העלייה מבלי שנצטרך לנקוט בצעדים משמעותיים נוספים, אבל על השולחן נמצאת וריאציה לתו הירוק", אמר פרופ' בליצר.

"המחלה מתפשטת קודם כל בילדים ובבני הנוער, מעל מחצית מהמקרים בקבוצת הגיל הזו", המשיך בליצר, "לכן הדבר החשוב ביותר כרגע זה להקטין את מספר ההתכנסויות ההמוניות בחללים סגורים של ילדים ובני נוער. הווריאציה לתו הירוק אומרת שהתכנסויות כאלה נכון שיקרו בכללים מסויימים, עם בדיקות מהירות בכניסה או בסדרה אחרת של כללים שעדיין צריך לדון בהם ולהחליט". ..."צריך להרגיע, אנחנו לא במצב שהיינו בו בינואר. הרוב המכריע של האוכלוסייה המבוגרת בישראל, מעל גיל 50, 90% מהם מוגנים על ידי החיסון הטוב ביותר שיש. החיסון מקטין את הסיכון למחלה קשה פי 25 מאשר מי שלא חוסן. מי שעדיין מאיזושהי סיבה לא התחסן, זאת הזמן לעשות זאת כי המחלה מסתובבת. אם התחלואה תמשיך ותתפשט, גם המקרים שעכשיו הם יותר נדירים של תחלואה קשה ייראו יותר. את זה אנחנו רוצים למנוע"....

...המתנתי עם ההמלצות שלי עד לפני שבוע כשהגיעו הנתונים מארצות הברית. אחרי שהתחסנו שם שלושה מיליון נערים ונערות בגילאי 12-15 יצאו שתי המלצות. האחת, לעדכן את ההורים בכך שלגבי בנים בגילאי 12-15 קיימת תופעת לוואי של דלקת חולפת בשריר הלב בשכיחות של אחד ל-10,000. ברוב המכריע של המקרים היא לא משאירה שיירים. אחרי שמיידעים את ההורים בדבר הזה, ההמלצה היא כן לחסן את הנערים והנערות בגלל שהנזקים של המחלה משמעותיים יותר. המלצתי באופן נחרץ היא להתחסן וכך נהגתי לגבי הקרובים אליי".


https://www.mako.co.il/tv-morning-news/articles/Article-ac34ca67fcf6a71027.htm

No comments:

Post a Comment