Sunday, June 02, 2019

ההפסד כולו של ליברמן (Hebrew)

Заметка полностью. Форматирование моё.

אריה דרעי נמצא בפוליטיקה כבר 35 שנה. אין טריק, משבר או תרגיל פוליטי שהוא לא ראה. אבל ביום רביעי, ב־23:20 בלילה, כשהוא יצא מישיבת הסיעה בדרכו להצביע על פיזור הכנסת, דרעי נראה כאוב. הוא לא כעס ולא יצא בתוקפנות ובמילים בוטות נגד ליברמן, כפי שעשו חבריו. הוא היה כאוב כמו אדם שקרוביו בגדו בו.

זה לא סוד שליברמן ודרעי התקוטטו פוליטית לא פעם, התקוטטות שעזרה לשניים; כך בקמפיין כוכבית גיור, ששלהב מצביעים של ש"ס ושל ליברמן לצאת ולהצביע, כך במערכת הבחירות הזו, כשדרעי דרש את משרד הקליטה ו"הרים" לליברמן.

מאחורי הקלעים נמשכה החברות הטובה, מרטין שלאף עדיין נותר חבר משותף של השניים, והעמידה ביחד מאחורי משה ליאון לא פסקה.


Ниже есть продолжение.

גם בימים האחרונים, כשנתניהו טען שליברמן מנסה לעשות הכל כדי למנוע ממנו לכהן כראש ממשלה - דרעי הגן על חברו וניסה כל פתרון אפשרי. אלא שעכשיו ליברמן בגד בדרעי. בגידה אמיתית וכואבת.

הצדק יכול היה להיות עם ליברמן. תחילה, ההתעקשות שלו על חוק הגיוס אפילו היתה הגיונית. אבל לא רק שש"ס והחרדים הליטאים הסכימו להצעת ראש הממשלה, שממילא מכסה 98% מהדרישות של ליברמן וקובעת העברת חוק הגיוס כפי שביקש - דרעי אפילו הלך רחוק יותר.

הוא הציע שהחרדים לא ייכנסו לממשלה, לא יכהנו בתפקידים, יתמכו מבחוץ, ותוך 60 יום ימצאו פתרון לחוק הגיוס. רק אז, אם לא יימצא - החרדים בחוץ. אפילו להצעה מרחיקת הלכת הזו ליברמן סירב.
ההצעה החריגה של דרעי הצטרפה להתפשרות שכמותה לא עשו החרדים מאז קום המדינה. מועצת גדולי התורה החסידית התכופפה, התכנסה מחדש, וקיבלה את הצעת החוק שדרש עם כל הסנקציות, והסכנות מבחינת החרדים. ליברמן דחה גם אותם.

בימים הקרובים נשמע את אנשי ליברמן, יחד עם לא מעטים בתקשורת, הופכים אותו לגיבור שנלחם בחרדים. זה לא נכון. ליברמן ניצח אותם, אבל במקום להסתפק בזה - הוא גרם להפסד.
הפסד של חוק הגיוס, הפסד של המיליונים לפנסיות שהסכימו לתת לו, הפסד של השינויים המשפטיים שמצביעי הימין רצו, והפסד של מיליארדים מקופת המדינה בגלל בחירות נוספות.

https://www.israelhayom.co.il/article/662051

No comments:

Post a Comment