Saturday, June 19, 2021

אמזון מודיעה: נפתח דאטה-סנטר בישראל (11.06.2021)

אמזון הודיעה רשמית כי תפתח חוות שרתים בישראל במחצית הראשונה של 2023. הפתיחה אמנם מחוייבת בעקבות הזכייה שלה במכרז ”נימבוס” הממשלתי, אבל מעניינת גם חברות טכנולוגיה מקומיות.


יש המשך למטה.
Ниже есть продолжение.

עם ההודעה הרשמית על הזכייה במכרז המחשוב הממשלתי (“נימבוס”) זה היה אמנם רק עניין של זמן, אבל עתה מודיעה רשמית גם אמזון כי תקים דאטה-סנטר על אדמה ישראלית לשירותי AWS שלה. קדמו להכרזה של אמזון: אורקל, מיקרוסופט וגוגל.

התכנון: מחצית ראשונה ב-

2023 AWS, זרוע שירותי הענן של אמזון, הודיעה היום (ו’) רשמית כי תפעיל חוות שרתים בישראל במהלך המחצית הראשונה של שנת 2023. המרכז יהיה מסוג Region (ריג’ן) שמורכב מ”אזורי זמינות” (Availability Zones) שונים, שכוללים מספר אתרים במיקומים גיאוגרפים נפרדים ושונים. הרציונל מאחורי זה הוא שהאיזורים יהיו מספיק רחוקים זה מזה במקרה של אסון טבע או פגיעה בתשתיות, אבל מצד שני יהיו מספיק קרובים כדי לשמור על זמני תגובה נמוכים.

לכל “איזור זמינות” כזה יש מקורות חשמל, מערכות קירור ומערכות אבטחה פיזית עצמאיים, והוא מחובר באמצעות רשתות יתירות בעלות זמני השהיה נמוכים במיוחד (ultra-low-latency networks). המשתמשים יכולים לתכנן את היישומים שלהם כך שיפעלו ב”אזורי זמינות” מרובים וגם בריג׳נים מרובים כדי לעמוד ברמת זמינות גבוהה יותר. על פי אמזון, ההוספה של הריג’ן בישראל תאפשר ללקוחות מקומיים, לשמור את המידע שלהם בישראל על פי הנדרש.

ל-AWS יש כיום 81 “אזורי זמינות” ב-25 Regions גיאוגרפיים, והיא מתכננת להשיק בעתיד הקרוב עוד 21 “אזורי זמינות” (Availability Zones) ושבעה ריג’נים (AWS Regions) נוספים באוסטרליה, הודו, אינדוניזיה, ספרד, שוויץ, איחוד האמירויות וכאמור, ישראל.

לא רק לממשלה

לא ידוע האם אמזון בכל מקרה תכננה להקים דאטה-סנטר בישראל, אולם אין ספק שדרישות מכרז הדיגיטציה הלאומי (“נימבוס”) היו זרז לכך. עם זאת, הדאטה-סנטר החדש ישמש גם חברות סטארטאפ וטכנולוגיה קיימות בהן AppsFlyer, אמדוקס, Fiverr, Gett, מאנדיי, Wix ו-Nice.

פיטר דסנטיס, סגן נשיא בכיר לתשתיות עולמיות ב-AWS, אמר בתגובה להשקת הריג’ן החדש: “טכנולוגיית ענן נמצאת בלב תוכנית הטרנספורציה הדיגיטלית של ממשלת ישראל, וגישתה מדגישה את חשיבות התווית מסלול ברור לאימוץ ענן ולהובלה באמצעות מתן דוגמה, על מנת להמציא מחדש את השירותים לאזרח”.

בלי ועם קשר למכרז “נימבוס” הודיעו כבר כל חברות הענן הגדולות על פתיחה של דאטה-סנטר מקומי. הראשונה ככל הנראה לפתוח את הדאטה-סנטר שלה תהיה אורקל, שצפויה לעשות זאת בחודשים הקרובים; לאחריה צפויה לעשות זאת מיקרוסופט בתחילת 2022 ואחריהן – הזוכות במכרז הממשלתי: גוגל ואמזון. גוגל היא היחידה מביניהן שעוד לא הודיעה על תאריך פתיחה.

https://www.geektime.co.il/amazon-aws-region-in-israel/

No comments:

Post a Comment